Systemizace

  • firemní organizační jednotky / útvary
  • struktura útvarů (organigram)
  • pracovní místa
  • osoby a jejich přiřazení na pracovní místa
  • profese
  • nákladová střediska
  • okruhy útvarů a pracovních míst
  • export organizačních struktur
  • import dat z externího systému (např. SAP HR)
  • kontrola dat vůči externímu systému

Působnosti

  • procesní model
  • procesně pojaté působnosti útvarů a pracovních míst
  • evidence prováděných činností a jednoduché vyhledávání, jak je kdo zapojen do jednotlivých procesů
  • organizační řád
  • strukturované popisy pracovních míst (profesiogramy) s možností kontroly souladu s organizačním řádem

Vzdělávání

  • kvalifikační požadavky míst ve vztahu ke způsobilostem osob
  • plánování a evidence vzdělávacích akcí ve vztahu k požadovaným způsobilostem osob, vystavování pozvánek a prezenčních listin, hodnocení akcí a sledování jejich nákladů, vyhodnocování plánu výcviku
  • plán zdravotních prohlídek, evidence provedených prohlídek, sledování termínů
  • nároky míst na ochranné pomůcky a evidence jejich přidělování osobám

Podpisová práva

  • správa podpisových oprávnění (kdo, co, za jakých okolností)
  • popis oběhu dokladů
  • podpisový řád

Řídicí dokumenty, pojmy, záznamy

  • evidence řídicích dokumentů všech úrovní (vč. právních, státních norem atd.)
  • vazby mezi řídicími dokumenty (které vyjadřují rozpracování dokumentu, změnu a zrušení dokumentu)
  • odpovědnost za dokumenty (garance)
  • výkladový slovník klíčových pojmů z řídicích dokumentů
  • evidence firemních záznamů dokumentujících činnosti ve firmě a podporujících systémy managementu kvality, environmentu atd.

Mise, hodnoty, vize, politiky, cíle

  • firemní mise (poslání) a její vývoj
  • evidence hodnot, o které se firma opírá
  • firemní vize (představa budoucnosti) v různých horizontech, odpovědnost za naplnění vizí
  • analýzy SWOT a navazující strategie
  • firemní politika (politiky) vč. jejich vývoje
  • zásadní cíle včetně návaznosti na politiky (např. roční cíle kvality, environmentální cíle atd.)
  • nástroje k dosažení cílů – programy a úkoly

Programy, porady, sledování úkolů

  • integrace veškerých „programů“ (tzn. jakýchkoli harmonogramů navazujících úkolů), ať už mají charakter samostatných programů, akčních plánů, plánů kvality, environmentálních programů, preventivních opatření, nápravných opatření atd.
  • ke každému programu se evidují úkoly a ke každému úkolu odpovědnosti konkrétních pracovních míst a zaměstnanců související s jeho splněním
  • evidence různých druhů porad, zápisy z porad s inteligentním rozdělováním úkolů na splněné v termínu, splněné po termínu, nesplněné s ještě neprošlým datem splnění, nově uložené úkoly
  • třídění obsahu porad podle okruhů problematiky s možností vyhledávání projednávané problematiky a uložených úkolů k těmto okruhům

Audity

  • tvorba a správa programů auditů (např. roční program interních auditů QMS, roční program dodavatelských auditů, roční program externích auditů ze strany certifikačních orgánů atd.)
  • auditní dotazníky (kontrolní dotazníky)
  • plán auditu a související administrativa
  • dokumentace průběhu auditu, evidence a kvalifikace zjištění
  • zpráva z auditu
  • formulace auditních zjištění – nedostatků, neshod, doporučení
  • formulace okamžitých opatření

Neshody

  • zakládání neshod nebo jiných zjištění (mimo audity)
  • práce s neshodami (z auditu i mimo něj) – vyšetření příčin, určení termínů a odpovědných osob k vypořádání neshod
  • tvorba a sledování opatření k neshodám

Riziková analýza

  • zakládání a správa jednotlivých rizikových analýz, jejich kritéria
  • evidence aspektů a dopadů jednotlivých rizik
  • hodnocení možných dopadů, výpočet stupně nebezpečí
  • kategorizace prací po provozech a funkcích

Přezkoumání SŘ

  • situační zprávy vlastníků procesů
  • redakce zprávy pro přezkoumání
  • záznam o přezkoumání

Smlouvy/dohody/doklady

  • správa pracovněprávních dokumentů,
  • efektivní tisk a archivace pracovních smluv, dohod o provedení práce, platových výměrů, dohod o hmotné odpovědnosti,
  • efektivní tisk a archivace velké řady dalších dokladů využívaných v kontaktu firmy a zaměstnance,
  • vlastní tvorba šablon dokumentů, snadné odvozování nových dokumentů ze stávajících vzorů,
  • snadný výběr z vytvořených šablon pro konkrétní využití,
  • historie dokumentů každého zaměstnance

Systémový modul

  • politika přístupových práv
  • definice uživatelů a jejich skupin, definice programových objektů
  • připojování k databázi a jeho změny
  • identifikace firmy na sestavách

Modul pro nastavení

  • připojení k databázi
  • konfigurace stanice